Indlæser Begivenheder

AFLYST

Fællesgudstjeneste søndag den 25. oktober kl. 11.00

Sted: Kirken og derefter Storstuen

Søndag den 25. oktober er vi her i valgmenigheden vært ved årets fælles gudstjeneste for de fynske valg- og frimenigheder.

Vi mødes ved kirken til sædvanlig tid kl. 11.00, og så fejrer vi gudstjeneste sammen, alle sammen. Musikken får en særlig vægt denne dag, idet Mads Klindt har bedt en af landets ypperste trompetisten Mads la Cour, som til daglig spiller i blandt andet DR Big Bandet, komme og være med. Ole vil lede gudstjenesten og skæve til dagens tekster, men i øvrigt forsøge at koncentrere sig om at lade sine ord farve af overvejelser om musikkens potentiale for og mulighed som redskab for forkyndelse. En komponist som for eksempel J.S. Bach var dybt religiøs og hyldede gennem sin vidunderlige musik Gud. Sagde han. Men hvordan det? Hvad er det i musikkens sprog, der kan forløse det religiøse sprog, og kan de to ”sprogstammer” tale sammen? Og hvordan kan vi tillade os at sige, at noget musik er meget velegnet til kirkerummet, mens andet tilsyneladende ikke er? Efter gudstjenesten går vi i Storstuen, hvor vi spiser sammen. Sidst år var det sammenskudsgilde i Vejstrup, og det var virkelig hyggeligt – og lækkert at smage alle de forskellige retter.
På grund af hele COVID19-situationen har vi i menighedsrådet besluttet, at vi står for maden i år. Vi sørger for at servere noget for vores gæster, som de kan være trygge ved. Og forhåbentlig skal vi så smage den nye øl, der bærer vores fine etikette.

Tilmelding til Inger Bergeon
– fælleskørsel kan arrangeres.